loading...
تور کیش
هیوا کیش بازدید : 136 پنجشنبه 20 مهر 1396 نظرات (0)

هتل یکتا هتلی تک ستاره در سال ۱۳۹۲ در جوار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) در خیابان امام رضا احداث شد. هتل یکتا با کادری مجرب پذیرای مهمانان عزیز تور مشهد می باشد. این هتل در 2 طبقه با ظرفیت 60 نفر می باشد. هتل آپارتمان یکتا با امکاناتی نظیر اینترنت، رستوران، لاندری، اتاق چمدان و سیستم اعلام حریق آماده‌ خدمت رسانی به شما عزیزان و مهمانان تور لحظه آخری مشهد می‌باشد.

هتل یکتا مشهد| نمای بیرون

 

هتل یکتا مشهد| اتاق سه نفره

 

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

هیوا کیش بازدید : 166 پنجشنبه 20 مهر 1396 نظرات (0)

هتل لانگ بیچ در شمال شهر پاتایا واقع شده است. یکی از ویژیگی های بارز این هتل چشم انداز زیبای دریا از تراس می باشد. این هتل دارای ۶۷۰ اتاق مجهز به مبلمان و رستورانی شیک که انواع غذاهای تایلندی-اروپایی به گردشگران تور تایلند ارائه می دهد. این هتل ۴ ستاره یکی از هتل های برتر در پاتایا برای اقامت مسافران می باشد. در این هتل می‌توانید از ماساژ سنتی تایلندی در مجموعه‌ی آب‌گرم لذت ببرید و یا در باشگاه هتل ورزش کنید. همچنین هتل استخر با آبشار دارد. اینترنت بی‌سیم رایگان هم در لابی در دسترس شماست.هتل لانگ بیچ یک استخر روباز، صندلی‌های حمام آفتاب و چترهای آفتابی دارد. می‌توانید از نوشیدنی‌های خنک بوفه‌ی استخر لذت ببرید، در تراس حمام آفتاب استراحت کنید، بیلیارد را تجربه کنید. هتل ال کی رونسانس یکی از هتل های برتر در پاتایا برای اقامتی به یادماندنی است.

تور تایلند, هتل لانگ بیچ پاتایا

 

هتل های تایلند, هتل لانگ بیچ پاتایا

 

تایلند, هتل لانگ بیچ پاتایا

 

منبع: https://thailandtor.com/

هیوا کیش بازدید : 278 چهارشنبه 05 مهر 1396 نظرات (0)

واکینک استریت نام خیابانی شلوغ پر از شادی و هیجان که در جنوب شهر پاتایا واقع شده است. این خیابان به عنوان یکی از خیابان های معروف دنیاست که سالانه گردشگران و توریستان بیشماری از تور تایلند این خیابان دیدن میکنند. در این خیابان همه نوع سرگرمی و تفریح به چشم میخورد نظیر رستوران ها که انواع غذا های هندی, ایتالیایی و بین المللی را به طرفدارنش ارائه می دهد و هم چنین باشگاه شبانه, بارها, دیسکو ها و افرادی که با نمایش هایی متنوع و عجیب و غریب مردم را به دور خود جمع می کنند تا مقداری پول بدست آورند. فعالیت این خیابان به محض غروب آفتاب شروع می شود و تا طلوع آفتاب روز بعد ادامه دارد از این رو می شود این خیایان را نیز خیابان شبانه نامید. گردشگران می توانند بعد از یک شب به یادماندنی در این خیابان شلوغ, اگر به دنبال آرامش و دیدن زیباییهای طبیعی هستند پیشنهاد ما این است که یک روز گردشگری خود را به دیدن جزیره مرجان در شهر پاتایا اختصاص دهند و با قایق های کف شیشه ای از دیدن مرجان های زیبا لذت ببرند و سفری خوش را تجربه کنند.

 خیابان واکینگ استریتخیابان توریستی واکینگ استریت در پاتایاخیابان واکینگ استریتخیابان توریستی واکینگ استریت در پاتایاخیابان واکینگ استریتخیابان توریستی واکینگ استریت در پاتایا[/caption]

منبع: https://thailandtor.com

هیوا کیش بازدید : 133 چهارشنبه 05 مهر 1396 نظرات (0)

شروع طرح ساماندهی شهر باستانی کولغان

 شهر تاریخی مولغان قشم  

شروع طرح ساماندهی شهر باستانی کولغان[/caption]

شهرتاریخی کولغان واقع در جزیره قشم به منظور تسهیل دسترسی گردشگران خبر داد. این شهر در مجاورت شهر امروزی قشم و بر روى صخره اى بلند و مشرف به دريا واقع شده است بوسیله بسیاری از باستانشناسان مورد مطالعه قرار گرفته است در فهرست اثر ملی کشور نیز قرار دارد. 

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، عبدالرضا دشتی زاده گفت: سبک معماری و سفالهای یافت شده در شهر باستانی کولغان از دوران ساسانی و اسلامی و نشان دهنده حضور ایرانیان در شمال خلیج فارس و کنترل آبراهه هرمز در دوره های گذشته تاریخى است.

دشتی زاده اظهار داشت:: این محوطه با توجه به موقعيت قرارگيري و به لحاظ داشتن سازه هاي معماري، بركه هاي آب، كانال دستكند و برج ديده باني داراي اهميت زيادي مي باشد و در صورت ساماندهي كامل مي تواند به عنوان يكي از مكان هاي قابل بازديد گردشگر قرار گيرد.

به گفته رییس میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم ساماندهي اين محوطه با نصب سه عدد تابلو در مسير جاده قشم به درگهان و بالعكس از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آغاز و ادامه آن به صورت ايجاد مسير دسترسي و سنگ فرش ورودي و فضاهاي معماري آن در سال جاري انجام خواهد شد.
منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/qeshm-tour

هیوا کیش بازدید : 179 چهارشنبه 05 مهر 1396 نظرات (0)

مطلب مختصری درباره شیراز

شیراز با 40 کیلوتر مربع مرکز استان فارس است. این شهر یکی از شهر های پر از جاذبه های تاریخی و بناهای متعدد است. ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود 1500 متر بوده و در دامنه‌های رشته‌کوه های زاگرس قرار گفته است. فاصله شیراز تا تهران حدود 919 کیلومتر می باشد. شیراز؛ این شهر باستانی، در طی گذشت ایام به القاب گوناگونی شهرت داشته که از آن جمله دارالملک، دارالعلم، ملک سلیمان را می توان نام برد. اما شاید مشهورترین و قدیمی ترین لقب شیراز همان ملک سلیمان است. در لیست ذیل چند مورد از جاذبه های معروف شیراز را به شما گردشگران عزیز معرفی می کنیم. 


ارگ کریم خانی

ارگ کریم خانی در مرکز شهر شیراز به دستور موسس سلسله زندیه توسط معماران با تجربه عصر ساخته شد. نام این بنا را بعد از اینکه کریم خان زند, شهر شیراز را به عنوان پایتخت خود و این مکان را به عنوان محل زندگیش انتخاب کرد به ارگ کریم خان زند معروف شد. اما در دوره پهلوی از ارگ به عنوان زندان استفاده میکردند و این کاربرد نادرست باعث آسیب های جدی به این بنا شد. این بنا ترکیبی از معماری مسکونی و نظامی است. ارگ در خارج دارای ۴ دیوار بسیار بلند ۱۲ متری است که با ۴ برج آجری دایره‌ای شکل با ارتفاع ۱۴ متر و با زاویه‌ی ۹۰ درجه به هم متصل شده‌اند. عمده‌ی مصالح به کار رفته در این بنا از سنگ و گچ است.در سال ۱۳۵۰ این ارگ به اداره فرهنگ و هنر وقت واگذار شد. در حال حاضر ارگ کریم خان، موزه ای از مجسمه های جالب و تماشایی است که باید از نزدیک دیدو لذت برد. در سال ۱۳۵۱ خورشيدي ارگ کریم خانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. این ارگ مانند ارگ تبریز – مسجد علیشاه  یکی از جاذبه هاب دیدنی در ابران است.

 جاذبه های ایران, شیرازارگ کریم خان زند[/caption]


حمام وکیل

حمام وکیل یکی دیگر از بناهای دیدنی در مرکز شهر شیراز که مربوط به دوره زندیه می باشد. این حمام به دستور کریم خان زند و پیگیری آن, توسط معماران به زیباترین سبک ساخته شده است. این اثر باستانی باشگوه با رعایت اصول پیشرفته معماری در زمان خود ساخته شده است . ورودی حمام کوچک است و با شیبی ملایم به ورودی در اصلی حمام  که پایین تر از سطح زمین قرار دارد می رسد. سالن رختکن هم زاویه دار ساخته اند این معماری جالب برای این بوده که از هوای سرد به داخل و هوای گرم به بیرون جلوگیری شود. سقف حمام ازیک هشت ضلعی ساخته شده و دیوارهای و سقف آن با نقوش آهک‌بری پوشیده شده است. معماران با ساخت کانال‌هایی باریک زیر سنگ فرش کف حمام  که در آن زمان بخار آب و هوای گرم از آن عبور می کرده باعث گرم شدن سریع کف حمام  می شدند.. در دو طرف محوطه گرم خانه دو شاه نشین و در دو طرف خزینه دو حاکم نشین ساخته شده‌است. در وسط هر حاکم نشین نیز حوضی از سنگ مرمر دیده می‌شود.

 مکان های دیدنی شیراز, حمام وکیلحمام وکیل[/caption]


باغ ارم

 باغ ارم در شمال غربی, در خارج از شهر شیراز در استان فارس واقع شده است. تاریخ و موسس این باغ مشخص نیست و این باغ در دوران سلجوقیان بوده و در دوره زندیه نیز توسط کریم خان زند یازسازی شده است. در زمان قاچاریه باغ ارم به دست ایل قشقایی افتاد در این زمان عمارتی زیبا در این باغ احداث شد. اما در زمان سلطنت ناصر الدین شاه قاجار عمارتی دیگر توسط حسین علی خان نصیر الملک پی ریزی شد که با مرگ وی خواهر زاده او ابولقاسم خان نصیر الملک امور باغ ارم را به دست گرفت و عمارت نیمه کاره را تکمیل کرد. این عمارت تا کنون پابرجاست. این عمارت  از سه طبقه، با تزئینات فراوان تشکیل شده‌است. در این باغ انواع گل و گیاهان  از اکثر نقاط دنیا را می توان مشاهده کرد. در حال حاضر این باغ در اختیار دانشگاه شیراز می باشد و یکی از باغ های زیبا در ایران شناخته شده است.

[caption id="attachment_15540" align="alignnone" width="675"] جاذبه های گردشگری, باغ ارم باغ ارم[/caption]


بازار وکیل

 بازار وکیل در مرکز شهر شیراز بعد از میدان شهرداری نزدیک ارگ کریم خان زند احداث شده است.  این بازار یه عنوان یکی از بازار های تاریخی و سنتی در ایران مشهور است. بازار وکیل یکی دیگر از شاهکارهای دوره زند می باشد که به دستور کریم خان زند  برای اقتصاد شهر شیراز بنا شد. معماری این بنا بر گرفته از بازار قیصریه لار و همچون بازارچه بلند اصفهان ساخته شاه عباس کبیر است اما پهنای بازار وکیل بیش از سایر بازارهاست. این بازار که از نظر معماری دارای سه فضای جداگانه است، گذرگاه (برای گذر مشتریان)، حریم مغازه (به بلندای نزدیک به ۲ پله بالاتر از سطح زمین)، فضای مغازه (جایگاه فروش) است. بازار دارای پنج در بزرگ است که در چهار سوی آن جای گرفته‌است. گردشگران ایرانی و خارجی بعد از ورود به شهر شیراز به دیدن این بازار زیبا می روند و یک روز به یادماندنی را در این بازار سپری می کنند.

 جاذبه های شیراز , بازار وکیلبازار وکیل[/caption]


سعدیه

آرامگاه سعدی که به سعدیه معروف است محل زندگی و دفن سعدی شاعر بزرگ پارسی گو است. در شمال شرقی شیراز در انتهای خیابان بوستان مجاور باغ دلگشا قرار دارد. این مکان در ابتدا خانقا سعدی بوده که وی اواخر عمرش را در آنجا می‌گذرانده و سپس در همان‌جا دفن شده است. در سال ۱۱۸۷ هجری قمری به دستور کریمخان زند، عمارتی ملوکانه از گچ و آجر بر فراز مزار شیخ بنا شد تا سال ۱۳۲۷ ه‍.ش برپا جا بود ولی در سال ۱۳۲۹ توسط علی‌اصغر حکمت و انجمن آثار ملی ایران، بنای کنونی به جای ساختمان قدیمی ساخته شد.محسن فروغی معمار مدرن ایرانی طرح آرامگاه را با همکاری علی اکبر صادق با الهام گرفتن از عناصر معماری سنتی ایران، در سال ۱۳۳۰ طراحی می‌کند. ساختمان به سبک ایرانی است با ۸ ستون از سنگ‌های قهوه‌ای رنگ که در جلوی مقبره قرار دارند و اصل بنا با سنگ سفید و کاشی کاری مزین است. بنای آرامگاه از بیرون به شکل مکعبی است اما در داخل هشت ضلعی می‌باشد با دیوارهایی از جنس مرمر و گنبدی لاجوردی می باشد .

 مکان های دیدنی شیراز, شیرازسعدیه[/caption]


حافظیه

حافظیه نام مکانی است که یکی از شعرای بزرگ ایران به نام حافظ در آن آرام گرفته است. حافظیه در شمال شهر شیراز, پایین تر از دوازه قران قرار دارد. این آرامگاه با مساحت 2 هکتار  بوده و  از ۲ صحن شمالی و جنوبی تشکیل یافته که این صحن‌ ها توسط تالاری از یکدیگر جدا شده‌ اند. این مجموعه ۴ درب ورودی – خروجی دارد که درب اصلی در سمت جنوب آن، دو درب در سمت غرب آن و یک درب در سمت شمال‌ شرق آن قرار گرفته‌ است.  تالار حافظیه مربوط به دوره زندیان می باشد و 56 متر طول و 8 متر عرض دارد و 20 ستون سنگی به ارتفاع 5 متر تشکیل شده است. این مکان جدا از آرامگاه حافظ مکانی بسیار زیبا و دیدنی با درختان بلند و باغات و گل های رنگارنگ مکانی برای رفع خستگی و گردشگاهی دیدنی است. مکان های جذاب شیراز, حافظیهحافظیه[/caption]


 دروازه قرآن

 دوازه قرآن در شمال شرقی شهر شیراز در تنگ الله اکبر میان کوه چهل مقام و کوه باباکوهی قرار دارد و یکی از 6 دروازه که در قدیم بنا شده بودند می باشد که در حال حاضر جز دوازه قرآن دروازه ای در شیراز وجود ندارد. این دروازه جالب و دیدنی به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شده است. وجه تسمیه آن بخاطر قرآنی است، که به دستور امیر در آن گذاشته شده بود تا مسافرین به سلامت از زیر آن عبور کنند. این طاق به مرور زمان به خرابی رفت، تا این که درزمان کریم خان زند از نوساخته شد و قرآن معروف به <<هفده من >> که منسوب به خط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری در اطاقک بالای آن گذاشته شد. در حا حاضر این دروازه یکی از بناهای تاریخی برای گردشگران و مسافران شیراز می باشد. دوازه تهران قدیم تبریز از آثارهای مشابه این دروازه قرآن می باشد که جایگاه خود را دربین گردشگران ایرانی و خارجی به ثبت رسانده است.

 شیراز, دروازه قرآندروازه قرآن[/caption]


مطالب مرتبط: معرفی اصفهان + تصاویر

منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com

هیوا کیش بازدید : 79 چهارشنبه 05 مهر 1396 نظرات (0)

هتل آفتاب شرق یکی از هتل های ۳ ستاره تاپ مشهد که در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. این هتل تا حرم تنها ۸ دقیقه فاصله دارد. هتل آفتاب شرق هتلی نوساز در ۶ طبقه و ۶۶ اتاق مدرن و لوکس ۲۴ ساعته پذیرای مهمانان و گردشگران عزیز تور ارزان مشهد می باشد. این هتل با ارائه امکاناتی نظیر آسانسور، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در لابی و راهروها، پارکینگ مسقف، اینترنت در لابی و واحدها رایگان، دستگاه واکس کفش، لاندری به مهمانان تور مشهد باعث رضایت کامل آنها می شود. در طبقه همکف این هتل کافی شاپ شیکی وجود دارد که مسافران محترم می توانند لحظات خوشی را در این کافی شاب تجربه کنند.

منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

هیوا کیش بازدید : 97 پنجشنبه 30 شهریور 1396 نظرات (0)

نگاهی اجمالی به اصفهان

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران که سومین شهر پهناور بعد از تهران و مشهد است. این شهر در اوج قدرت و اقتدار ایران پس از اسلام، در دوره صفویه، پایتخت ایران بوده است و آثار تاریخی زیادی از آن دوران بجا مانده است. اصفهان دارای آب و هوای معتدل می باشد و شهرت بیشتر این شهر زیبا بخاطر آثار تاریخی بجا ماندن از سده‌های گذشته (بخصوص از دوران صفویان) و گذر رودخانه زاینده رود از میان آن است و همچنین این یکی از زیباترین شهرهای ایران و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است. حال شما را با چند مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری اصفهان آشنا خواهیم کرد.


سی و سه پل

سی و سه پل اصفهان که آن را به نام پل الله وردی خان هم می شناشند یکی از جاذبه بی نظیر دوره شاه عباس صفوی می باشد. این پل که نزدیک به ۳۰۰ متر درازا و ۱۴ متر پهنا دارد و طولانی ترین پل زاینده رود است. تمام این پل از آجر و سنگ بنا شده و سطح آن بیک میزان است بدین معنا که دو طرف آن از وسطش کوتاه تر نیست. پل سی و سه پل که چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا متصل می کند قبلا 40 چشمه داشته اما امروز بیش از سی و سه چشمه آن باقی نمانده و بقیه آنها مسدود شده اند. در دوره‌ صفویه‌، مراسم‌ جشن‌ آبریزان‌ یا آبپاشان‌ ارامنه‌ در کنار این‌ پل‌ صورت‌ می‌گرفت‌. در این جشن که در 13 تیرماه هر سال برگزار می‌ شد مردم با پاشیدن آب و گلاب روی یکدیگر در این مراسم شرکت می ‌کرده ‌اند.

جاذبه های ایران, سی و سه پل اصفهانسی و سه پل[/caption]


کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون اصفهان نمونه ای از یک باغ زیبا دوره صفوی می باشد این باغ در شرق خیابان چهار باغ پایین، جنوب خیابان سپه و غرب میدان نقش‌ جهان واقع شده است. ايوان کاخ چهلستون تشکیل شده از دو بخش, يک بخش که بر ۱۸ ستون چوبی استوار است چهار ستون وسط که بر روی ۴ شير سنگی قرار گرفته و حجاری آن ها به گونه ای است که دو شير به يک سر انسان نشان داده می شود. از دهان اين چهار شير آب فوران می کرد و به حوض مرمری تالار می ريخت. قسمت ديگر که کمی مرتفع تر است سردر ورودی تالار را تشکيل می دهد و  آن را تالار آئينه ناميده اند. اين قسمت بر دو ستون قرار گرفته و سراسر آن مزين به آئينه کاری است که در آن آئينه های ريز و خوش نقش به صورت معرق در کنار آئينه های قدی و خشتی به کار رفته اند. سقف تالار از قاب های چوبی و به اشکال مختلف هندسی ساخته شده اند. تصوير قرينه حوض مرمرين وسط ايوان در تزئينات سقف مشاهده می شود. اين قرينه سازی شباهت بسياری با ايوان عالی قاپو دارد. این کاخ مانند کاخ نیاوران تهران یکی از جاذبه های بی نظیر در ایران می باشد.

 مکان اصفهان, کاخ چهل ستون اصفهانکاخ چهل ستون[/caption]


میدان نقش جهان

میدان نقش جهان در زمان شاه عباس اول به دستور وی در محل باغی به نام نقش جهان ساخته شد. میدان نقش جهان میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر که در مرکز شهر زیبای اصفهان واقع شده است. نام این میدان بعد از انقلاب اسلامی به میدان امام تغییر یافت ولی هنوز هم خیلیها به نام میدان نقش جهان می شناسند. در پیرامون این میدان چهار آثار عظیم و پرطرفدار اصفهان نظیر عمارت عالی قاپو، مسجد شاه (اصفهان)، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه قرار گرفته اند و هم چنین اطراف این میدان دویست حجره دو طبقه که صنایع دستی در این حجره ها عرضه می شود واقع شده اند. میدان نقش جهان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ جزء نخستین آثار ایرانی بود که به‌ عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

 مکان تاریخی اصفهان, میدان نقش جهان اصفهانمیدان نقش جهان[/caption]


عمارت عالی قاپو

عمارت عالی قاپو در غرب میدان نقش جهان اصفهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله سر واقع شده است. این عمارت پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس اول بین سال های 971 تا 977 خورشیدی بعنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی شروع به احداث شد. این عمارت طی 5 مرحله معماری و در زمان جانشینان شاه عباس اول بخصوص شاه عباس دوم و شاه سلیمان بین 70 تا 100 سال ادامه و تکمیل یافت. به دلیل وجود کتیبه ‌ای بخط نستعلیق تزئینات طبقه سوم اضافه شد. تزئینات خارجی  این عمارت زیبا بوسیله آجر که در لچکها (قسمتهای هلالی در بالای هر ورودی) بوسیله کاشی هفت رنگ و تزئینات و خطوط اسلیمی می‌باشد و تزئینات داخلی بوسیله نقوش زیبای گل و بته و شکارگاه و حیوانت و پرندگان بر روی گچ  می باشد. بنای عالی قاپو با ارتفاعی حدود ۴۸ متر و دارای 6 طبقه می باشد به دلیل اضافات و الحاقات معماری در هر سو نمایی متفاوت دارد به طوری که از جلو بنا از میدان نقش جهان ۲ طبقه از پشت ساختمان ۵ طبقه، از طرفین بنا ۳ طبقه دیده می شود این عمارت را فقط باید از نزدیک دید و از هنرها و معماری ایرانیان لذت برد.

 مکان های دیدنی اصفهان,عمارت عالی قاپو اصفهانعمارت عالی قاپو[/caption]


پل خواجو

پل خواجو در شرق سی و سه پل و انتهاى شرق خيابان کمال اسماعيل اصفهانى و انتهاى جنوبى خيابان خواجو واقع شده است. این پل تاریخی مانند پل هفت چشمه اردبیل متعلق به دوره صفوی می باشد. در وسط این پل ساختمانی با تزیینات زیبا و طاق های نقاشی شده به نام بیگربیکی احداث شده است که به عنوان اقامت موقتی شاه صفوی و خانوادش استفاده می شده است. این پل که طولش حدود ۱۵۰ متر و عرضش حدود ۱۴ و معبر آن نیز حدود ۶ متر می‏ باشد از سنگ و آجر ساخته شده و ۲۱ جوی و ۲۶ چشمه دارد. در گوشه‌ های ضلع شرقی پل خواجو دو شیر سنگی وجود دارد که ظاهرا نماد سپاهیان بختیاری و محافظ اصفهان در عصر صفویه هستند. پل خواجو دارای ۲۴ دهانه‌ است که از مکعب‌ های به دقت تراش‌ خورده ساخته شده و در بخش میانی، با سدهای چوبی برای گرفتن جلو رودخانه مسدود گردیده‌ است. این پل بخاطر معماری جذابش یکی از بهترین پل های زاینده رود می باشد.

مکان تاریخی اصفهان, پل خواجو اصفهانپل خواجو[/caption]


 کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت در سال ۱۰۸۰ هجری در دوره سلیمان صفوی در نزدیکی باغ بلبل ساخته شد.  این باغ نشان دهنده معماری جذاب و زیبای ایرانی در عصر صفویه می باشد. کاخ هشت بهشت در دو طبقه و بر یک پایه‌ هشت ضلعی به بلندی ۱۳۰ سانتی‌متر احداث شده است، کاخ را از چهار سوی، چهار ایوان شگفت انگیز فرا گرفته است که نور لازم و کافی باغ را به فضای درونی کاخ می‌رساند، فضای مرکزی بنا دارای مقرنس‌های گچی است که به نقاشی آراسته شده ، آن گونه که طرح درونی بنا را به شکل چلیپا در می‌آورد که در چهار طرف، چهار واحد ساختمانی طراحی شده و در کل با طبقه‌ی بالا، هشت واحد جدا از هم طراحی شده است.  عده ای از باستانشناسان تاریخ معتقدند که این کاخ زیبا برای هشت سوگلی حرم پادشاه در نظر گرفته شده بود و ۴ نفر در طبقه ی همکف و ۴ نفر در طبقه ی اول زندگی می کردند.

مکان تفریحی اصفهان,  کاخ هشت بهشت اصفهانکاخ هشت بهشت[/caption]


آتشگاه

آتشگاه در غرب اصفهان در نزدیکی رودخانه زاینده رود بر روی کوهی واقع شده است. این بنای تاریخی متعلق به دوره ساسانی یا ما قبل این دروه می باشد. در گذشته این بنا را مِهربین یا دژِ مهربین یا آتشکده ی مهربین می نامیدند ولی اکنون با نام آتشگاه یا کوهِ آتشگاهآن را می شناسند. بافت این بنا از لایه های خشتی تشکیل شده است. میانِ دو ردیف خشت را هم یک لایه نازکِ نِی قرار می‌دادند تا بر استحکامِ آن بیفزایند. پایه‌های بزرگ و خشتیِ بنا تقریباً از میانهٔ تپهٔ آتشگاه آغاز می‌شوند و در بالا به ستونهایی محکم و قابلِ اعتماد تبدیل می‌شدند که در گذشته اتاقهایی نیز بر رویِ آنها قرار داشته‌است. نقل است که موبدان زرتشتی، در این اتاق از آتش مقدس نگهداری می کردند.

 مکان تاریخی ایران, آتشگاه اصفهانآتشگاه[/caption]


کلیسای وانک

کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان در دوران حکومت شاه عباس دوم توسط ارمنیان که از ارمنستان به اصفهان منتقل شده بودند بنا شده است. این بنای زیبا و تاریخی مساحتی بالغ بر هزار ۹ متر مربع دارد که ۴  هزار متر مربع آن را ساختمان و بقیه فضای سبز و باغ وانک است. برج ناقوس کلیسا 3 طبقه است و در طبقه ی دوم ساعتی به وزن 300 کیلوگرم قرار داده اند. گنبد این کلیسا مانند گنبد مساجد ایرانی در عصر ساخته شده است. روی دیوارها، طاق نماها، طوق گنبد و داخل گنبد نیز نقاشی هایی با رنگ روغن ترسیم شده و طلاکاری ها و تذهیبی که در تزئین این کلیسا به کار رفته، در میان دیگر کلیساهای ارامنه منحصربه فرد است.

استان اصفهان, کلیسای وانک اصفهانکلیسای وانک[/caption]


مطالب مرتبط: 10 مکان گردشگری و تفریحی پرطرفدار استان همدان بین گردشگران+عکس

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

هیوا کیش بازدید : 108 چهارشنبه 29 شهریور 1396 نظرات (0)

 هتل پاتونگ هریتیج پوکت یکی از هتل های ۴ ستاره و محبوب شهر پوکت برای اکثر گردشگران می باشد. این هتل تا ساحل زیبا و شگفت انگز پاتونگ فقط ۶ دقیقه پیاده روی دارد که هتل رامادا دیوانا نیز مانند این هتل از فاصله کمی تا ساحل پاتونگ بر خوردار است و مسافران می توانند که هر وقت دلشان خواست به ساحل رفته و ساعاتهای به یاد ماندنی را در ساحل پاتونگ بگذرانند. این هتل دارای اتاق های لوکس و شیک و دارای بالکن های خصوصی و تزیینات جالب است. رستورن های مجلل که غذا های مختل بین المللی به شما عزیزان تور تایلند ارائه می دهد. از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به رستوران، استخر رو باز، وای‌‌فای رایگان،سرویس اتاق و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد. هتل پاتونگ هریتیج پوکت یک پیاده روی ۵ دقیقه ای از جاده بنگلارود و مرکز خرید جانگسیلون دارد.

تور تایلند, هتل پاتونگ هریتیج پوکت

هتل های پوکت, هتل پاتونگ هریتیج پوکت

پوکت, هتل پاتونگ هریتیج پوکت

منبع:https://thailandtor.com

هیوا کیش بازدید : 146 چهارشنبه 29 شهریور 1396 نظرات (0)

سد پی پشت در سی و هفت کیلومتری شهر قشم، در غرب روستاى پى‌پشت واقع شده است. این سد یکی از آثار دوره ساسانیان می باشد. سد پی پشت یا آب‌بند پى‌پشت، در تنگه یک کوه ایجاد شده است و مصالح به کار رفته در ساخت این سد، لاشه سنگ و ساروج بوده است. از آب این سد، دشت‌هاى وسیع برای سرسبزی خود، از دیرباز بهره برده اند. در قشم، آب شیرین برای نوشیدن انسان و حیوان و نیز رویش گیاه، ارزش حیاتی دارد. از قدیم با ساختن سد در تنگه ها، آب های شیرین فصل بارانی جمع آوری و به تدریج به مصرف شرب و کشت می رسیده اند.کارشناسان میراث فرهنگی تاکید کرده اند که این سد از نظر قدمت و سابقه تاریخی، بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از سدهای مهم جزیره قشم می باشد. سد پی پشت مانند سد گوران از سدهای تاریخی و کهن قشم محسوب میشود که سالانه گردشگران تور قشم از نزدیک از این سدهای قدیمی دیدن می کنند و از سفر خود به قشم لذت میبرند.

 

 سد پی پشت قشم

سد پی پشت قشمسد تاریخی دروه ساسانی پی پشت قشم

 منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/qeshm-tour/

هیوا کیش بازدید : 94 دوشنبه 27 شهریور 1396 نظرات (0)

 در سفر قبل از هر چیزی مسافر به دنبال بلیت با قیمت مناسب می باشد. شرکت هواپیمایی کیش به مسافرانی که از نظر قیمت بلیت ناراضی می باشند رسیدگی می کنند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، باوجود تشديد نظارت ها و برقراري پروازهاي فوق العاده نرخ فروش بليت همچنان بالاتر از نرخ مصوب است . در جهت رسيدگي به نارضايتي مسافران مبني بر گرانفروشي بليت، مسيولان شركت هواپيمايي كيش نسبت به رسيدگي به شكايات و بازگرداندن مابه التفاوت مبلغ پرداختي مسافر براي خريد بليت نسبت به نرخ مصوب اقدام كرده اند.

براين اساس مسافراني كه بليت گرانتر از نرخ مصوب خريداري كرده اند مي توانند مستندات خود شامل تصوير بليت، قبض واريز وشماره همراه خودرا در صفحه حقوقي نشاني اينترنتيwww.kishsirlines.ir ثبت كنند.

تا مسئولان و ناظران كيش اير ضمن برخورد با خاطيان نسبت به بازگرداندن وجوه اضافه به مسافر اقدام كنند.

گفتني است نرخ مصوب تمامي مسيرهاي پروازي در سايت شركت هواپيمايي كيش قابل مشاهده است.

منبع:پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد کیش

تعداد صفحات : 58

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 572
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 1,214
  • بازدید سال : 17,605
  • بازدید کلی : 92,967